March 17, 2011

DSLR la sah-ngat !

Assalamualaikum




Salam senyuman :)

Okeee. Saya sedar entri kali ini bunyi nya macam sangat lah kehjam ! Tapi takde lah kejam mane pun . Kehjam lah dua - tiga ketul . HAHA ~

Kenapa saya tiba - tiba ambil keputusan untuk kehjam ? (Padahal tak kejam lagi ni )

Sebab DAH MUAK , bai . Saya cukup tak puas hati pada manusia yang besar diri pada benda yang bukan dari HASIL TITIK PELUH dia sendiri .Oke , oke .. saya agak kuno lah kan . Anda nak cakap saya JELES ?

Eh , eh , ada saya kisah pulak ke ?

Pokoknya , benda yang bukan kita dapat dari hasil tangan kita sendiri ini , kita takkan HARGAI sangat . Ahh , jangan lah cakap yang awak -awak reti sangat jaga barang . Lain "penjagaan barang nya " kalau awak yang usaha sendiri untuk dapatkan benda yang awak idam -idam kan .

Ergh ~ lepas itu , sila lah jangan nak bagitahu satu dunia yang awak ada semua cool gadgets dalam dunia . Jom main aci tengok , berapa ramai yang memiliki "DSLR KESAYANGAN" cuba mode : manual ? Aci potong jari tengok . Berapa kerat je pun yang teringin nak main punat - punat yang ada dekat kamera itu .

Lepas itu , bawak lah si DSLR kesayangan itu , ke merata - rata tempat . Gantung kat leher itu . Mahu nya si peragut berkenan , dia tarik je . Silap - silap putus kepala lu , bai .

Baru ada akai nanti kan ? Tapi peragut ini , macam tak nak je nak meragut kamera . Agaknya , diorang pun ada kot . HAHA ~

Kalau nak cerita features gadget lain , saye pun tak reti . Sebab saya belum ada duit untuk BELI SENDIRI . Memang lah kita boleh kata mak ayah kita mampu dan kita masih dalam tanggungan diorang . Tapi , kan lebih manis kalau kita sendiri dapat ringankan beban diorang.


Bukan lah niat saya ; nak FIRE je manusia - manusia yang memiliki gadgets - gadgets cool dan terkini . Cuma , HARGAI . Tak salah nak suruh mak ayah belikan . Kira untung lah mak ayah awak - awak berupaya memberi kemewahan itu pada awak .

Nak mintak BB ~ mintak lah !
Nak mintak iphone ~ mintak lah !
Nak mintak kereta ~ mintak lah !
Nak mintak iPad ~ mintak lah !


Jangan lupa hargai jasa mereka , ayah dan ibu .





Sekian dari gadis kawaii, trimas.


No comments:

Post a Comment

sila...sila