April 10, 2011

Aku Kau Tak Sama

Assalamualaikum









Salam Senyuman .

Aku Kau Tak Sama . Ada apa makna ?











Banyak makna laa.
Baru - baru ini kecoh lah pasal video seks al-kunun pemimpin terkenal itu .

Kau : Mesti dia punya lah !
Aku : Alah , itu antara dia dengan Allah , Penciptanya . Tak payah nak sibuk hitung dosa orang. Dosa sendiri pun belum tentu tertanggung .


Facebook bawa kebaikan kan ?

Kau : Memang la . Boleh connect dengan kawan - kawan lama . Nak inform pasal kelas ke pakai FB dah la. Save kredit taw.
Aku: Mane bole macam itu. Tak semestinya kan ? Ada je ramai yang gaduh - gaduh sebab FB .


Eleh , post- post cinta - cinta bagai nak rak kat WALL facebook .

Kau : Romantik kan ? Baru lah nampak kita care pada seseorang itu . Kita nak involve dalam apa jua yang dia involve. Lagipun , kan macam intimate gitu . Saya post kat awak , pastu awak pun post kan saya . Kita comel kan?
Aku: Alah , tak payah lah nak ber post- post kat WALL facebook itu . Romantik apanya ? Lagipun kan kita dah rajin sms . Kan ?


Kerja kerajaan atau swasta lepas belajar ?

Kau : Swasta lah ! Gaji nak besar punyeeeeee tau . Lagipun , cepat sikit kaya . Boleh beli Iphone ke , Macbook Air ke , BMW X6 ke.
Aku : Kerja kerajaan la. Ada pencen . Baru terjamin masa tua kita. Takdelah terkontang -kanting nanti .



Kau , Aku adalah sesiapa sahaja . Berdasarkan statement - statement saya di atas anda- anda boleh jadi Kau atau boleh jadi Aku. Lain orang , lain pendapat . Bergantung pada pegangan individu itu sendiri .






Yang penting , berbeza pendapat di sana - sini mungkin kita bersependapat di suatu isu lain , bukan ?






No comments:

Post a Comment

sila...sila