April 15, 2011

Anak , Rezeki

Assalamualaikum


Salam Senyuman .

Hari yang agak membosankan dan sangat suram. Saya DEMAM . Terima kasih kepada kuman - kuman kecil yang berlari - lari riang di dalam badan.


Natural Parenting




Anak adalah satu kurniaan . Rezeki kata ISLAM . Kalau anak itu anak dalam perkahwinan maka berbahagia lah segenap manusia menerima kedatangan bayi itu . Jikalau secara HARAM nya dia lahir ke dunia ini , maka masyarakat akan meludah dia , diskriminasi berlaku .

Bukan salah anak itu ; dia lahir pada waktu yang salah . Tugas kita , didik dia ke jalan yang benar . Bawa dia ke jalan yang kita inginkan . Lentur dia ketika dia masih kecil . Bukan buang manusia tidak ber - bin atau binti ini .

Yang salah mungkin ibu bapanya . Kurang iman . Tapi masih lagi makhluk ALLAH . Bimbing mereka .

Anak - anak yang lahir pada waktu yang salah ini sering jadi korban . Rezeki yang terkorban . Entah salah siapa ? Semua pakat menuding jari . Padahal , semua itu kembali tertuding pada diri sendiri . Jangan cari siapa yang salah . Cari macam mana nak selesaikan masalah .


Manusia -manusia . Ada arah tuju . Tapi sibuk jaga tepi kain orang . Sibuk nak jadi pengkritik sejati orang lain . Bila diri sendiri dikritik , tahu pula marahnya .




Renung - renungkan ~



Sekian dari Gadis Kawaii . Trimas.

No comments:

Post a Comment

sila...sila