January 16, 2014

Macam mana gua jumpa mak lu?


Assalamualaikum dan Salam Rock n Roll.

Macam mana gua jumpa mak lu? Haaaaa panjang cerita sampai 9 season pun tak habis-habis lagi.
Sebenarnya nak cerita pasal cerita "all time favourite sitcom" gua. How I Met Your Mother.

Seronoknya cerita ni sampai buat gua ketagih tahu? Balik kerja je, cari cerita ni. Nasib baik WIFI tak sampai bilik gua. Kalau tak, memang gua tak tidur jawabnya dek kerna leka menonton cerita ni.

What i like the most about this sitcom?

http://splashofourworlds.blogspot.com/2011/02/how-i-met-your-mother-review-season-1-6.html

THE FRIENDSHIP VALUE.

Sama macam sitkom favourite gua yang satu lagi tu, Friends; cerita yang ini pun menerapkan nilai setia kawan yang Maha Hebat. Well, mana kau nak dapat kawan-kawan yang betul-betul terima baik buruk kau se-marvelous-nya kan? I knew a few and they stick in my life like glue  =)

Alhamdulillah.

Tapi betul, gua salut omputeh punya cara berkawan ni. Nope! I am not saying that "social" life like that is fun, I am just saying that we need that kind of "keterbukaan". Ini idok. Malaysia ni pantang nampak orang tinggi sikit. Hasada dengki tak payah ambil PHD, diorang boleh jadi Doktor terunggul.

We need to practice keterbukaan tapi harus abide to the adat resam, hukum agama and all.


Omputeh sungguh aku sampai menaip pun campur bahasa Inggeris dengan Melayu. *budak convent memang gitu*


Absorb all the good energy and leave behind the bad vibe, people. This is how we should live.


Sekian dari Gadis Kawaii. Trimas.




No comments:

Post a Comment

sila...sila